Greckichorzaczynaspiewac's Blog


Chleb powszedni, reż. N. Geyrhalter, 2005, Austria/Niemcy
Marzec 8, 2010, 3:08 pm
Filed under: ze movies | Tagi: , , , ,

Kiedy zaczęłam oglądać ten film i zobaczyłam, że jego tytuł napisany jest po niemiecku od razu spanikowałam, że nie mam napisów. Chwilę później okazało się, że są one zupełnie zbędne, gdyż film Unser  Taglisch Brot to film składający się z ciągów obrazów i ani jednego komentarza.

Przez około 90 minut oglądamy miejsca, w których produkuje się jedzenie. Myślę, że słowo produkcja jest jak najbardziej na miejscu, bo stopień mechanizacji zadziwił mnie samą. Wszędzie maszyny, taśmówka, schemat. Kury z hali zasysa wielki odkurzacz, ryby z hodowli zresztą też. Aby ryba została wypatroszona najpierw rozcina ją piłka, potem trafia pod specjalny odkurzacz z dużą końcowką, potem pod drugi z mniejszą, potem pod trzeci z najmniejszą. Krowy na ubój jadą na taśmie, podjeżdzają do bramki i czekają na złoty strzał. Swoją drogą, już wiem skąd Aphex Twin wziął masakryczne wizualizacje, którymi raczył podczas swojego dj-skiego seta w Krakowie…

Najfajniej jest z warzywami, chociaż i im się dostaje w postaci chemicznych koktaili… Ale to tak bardzo nie razi jak kury w klatkach swoich rozmiarów. Boli to wszystko niestety i choć bardziej odechciało mi się jedzenia mięsa po scenie z kurczakiem w „Głowie do wycierania” , to jednak siedzi to gdzieś w głowie.

Mocna rzecz. Nie dla wrażliwców.

11 Komentarzy so far
Dodaj komentarz

ale nie jest to coś strasznego jak earthlings?

Komentarz - autor: iurabos

nie widzialam niestety, albo stety patrząc na opis…

Komentarz - autor: greckichorzaczynaspiewac

ok, właściwie to sam sprawdzę 🙂

Komentarz - autor: iurabos

ok, jest to zupełnie inna bajka wobec earthlings.
Nużące moim zdaniem, miejscami obrzydliwe (jadłem przy czyszczeniu jakichś flaków 🙂 ), ale miejscami bardzo ciekawe.

Komentarz - autor: iurabos

no taki kolaż. mi sie jakoś szczególnie spodobało stanowisko zrywacza ogórków wężowych. chodzisz pośród zieleni, w cieple, z muzą na uszach i nawet nie musisz za bardzo się schylać hehe :))

Komentarz - autor: greckichorzaczynaspiewac

no to mnie, jako chłopcu, zmechanizowanie rybek, kurek i ten wózek wśród pomidorów 🙂

Komentarz - autor: iurabos

Jestem zaintrygowana. Jak zobaczę to się wypowiem 😉

Komentarz - autor: Emma

służę plikiem, choć pewnie sami szybciej sobie przydbacie 🙂

Komentarz - autor: greckichorzaczynaspiewac

ależ już pobrałam moniu 🙂

Komentarz - autor: Emma

nie powiem, zahipnotyzowal mnie ten film, miejscami mocny, miejscami sielski, troche to nierowne.

Komentarz - autor: Emma

no właśnie nierówne, a może mimo wszystko konsekwentne. te chwile wytchnienia – choćby pokazanie ludzi jedzących kanapki – mimo, że stopują to uświadamiają nas, że od tego nie ma ucieczki. ludzie, którzy wiedzą jak to powstaje, wciąż to jedzą. tylko czemu? nie mają alternatywy a może są tak znieczuleni a może po prostu nie myślą… tak się na głos zastanawiam 🙂

Komentarz - autor: greckichorzaczynaspiewac




Skomentuj

