Greckichorzaczynaspiewac's Blog


Rachel wychodzi za mąż, reż. J. Demme, 2008, USA
Czerwiec 14, 2009, 7:59 pm
Filed under: ze movies | Tagi: , , , , , ,

Co zwiastuje piękna Anne Hatteway na okładce? A, pewnie jakaś komedyjka romantyczna, gdzieś tam w juesej. Ta komedyjka. Film sie skonczyl, a ja czem predzej do lazienki bo w miedzyczasie spłynął mi po twarzyrachel cały skrzętnie przyszykowany makijaż. I nie ze szczęścia płakałam bynajmniej…

Rachel wychodzi za mąż. Z tej okazji wychodzi z odwyku jej siostra Kym. Po mału jej przybycie wprowadza nas w świat rodziny, która nie roliczyła się z wielu tragedii…

Myślę, że więcej nie ma co pisać o fabule. Schemat doskonale znany z innych filmów.  Festen to nie jest, ale także prosze sie przyszykować na mocne przeżycia. W tym filmie dzieje sie tak dużo między członkami rodziny, każdy znajdzie jakąś sytuacje, którą może odnieść do siebie.

To taki film, który powinien był pokazywany dzieciakom w liceach, żeby zobaczyli jak dalekosiężne konsekwencje niesie nadużywanie… Ale nie tylko. To film o wychodzeniu z tragedii, o zaufaniu, o akceptacji, wybaczeniu a także jego niemocy. Dla mnie przedewszystkim to film o rozpaczliwej potrzebie skupienia na sobie innych…  Do bólu prawdziwy.

To żadna super-produkcja z obsadą za setki milionów i obrazkiem jak żyleta. To klimatycznie zrealizowany film:  ze zdjęciami z ręki i przeróżną muzyką, która przeprowadza nas przez wszystkie rozmowy, kłótnie i deklaracje. Z aktorami, których skądś tam znamy, ale nie pamiętamy skąd. Tylko Anne Hatteway błyszczy, ale inny to blask niż zazwyczaj. Blask, który doceniła Akademia nominując ją do Oskara.

Może nie polecam w słabszy dzień, ale generalnie to kawał dobrego obyczajowego kina.  5.

1 komentarz so far
Dodaj komentarz

No ja wlasnie obejrzałam ten film w jeden z takich gorszych dni….i o matko ilosc lez jaką wylałam zaskoczyla i mnie, a zdarza mi się plakac na filmach koncertowo.zgadzam sie z kazdym zdaniem Moni. i ten wiecznie próbujacy sie usmiechac Ojciec….a Matka….a siostra walcząca o zainteresowanie, a sama Kym….No nie ma co, lepiej niz Monia nie napisze to po prostu trzeba zobaczyc!

Komentarz - autor: E




Skomentuj

