Greckichorzaczynaspiewac's Blog


Twentynine Palms, reż. B. Dumont, 2003, Francja/Niemcy/USA
Maj 12, 2009, 9:18 pm
Filed under: ze movies | Tagi: , ,

Bruno Dumont, to moje odkrycię. Podróżując przez pozycje, które zostały kupione przez tych co kupili oraz polecone przez moją biblijkę Cinema Now natknelam sie kiedys na tego Francuza.  Z wykształcenia filozof, z umiłowania filmowiec. Filmowiec.  Wielokrotnie nominowany, dwukrotnie nagradzany Palmą.  Szczerozłotą.  Trzeba zobaczyć, na Boga! Ale z drugiej strony, filozof, film o wojnie może być niestrawnie (z całą swoją miłością do Francuzów)twenty. Włączyłam Flandrię. A potem tylko czekałam na to, aż dotrą do mnie pozostałe…

Zacznę od końca. Od Twentynine.

Para kochanków podróżuje przez Stany. Przez górzyste tereny, kaniony i małe moteliki. Wszystko to, aby sfotografować ją przez niego. Dzień po dniu jesteśmy świadkami rozmów, seksu, kłótni, szaleństwa naszej pary.

I teraz pomyślmy sobie, że ludzie określają go jako dramat eksperymentalny, albo nawet horror egzystencjalny. Jak zwał tak zwał. Jest to kino absolutnie nowatorskie, któro w sposób mistrzowski zmiksowało w sobie różne konwencje  dając zupełnie nową jakość. Przynajmniej ja nic podobnego wcześniej nie widziałam.  I choć na początku będzie się wam wydawało, że co to k@#$ jest za film radzę nie wstawać od teleodbiorników. Bo reżyser szykuje dla nas co chwila niespodzianki, które co raz bardziej wzbudzają w nas niepokój. Wsłuchajcie się w rozmowy pary, wskocznie na bagażnik, zwiedzajcie okolicę i podążajcie za naszymi bohaterami. Gwarantuje, że czeka was przejażdzka jakiej nie będziecie w stanie długo zapomnieć. Mimo, że czasami będziecie chcieli.

Korci mnie najwyższa nota, ale 6 zostawiam dla filmu Ludzkość, o którym niebawem.

Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

