Greckichorzaczynaspiewac's Blog


Człowiek, który płakał, reż. S. Potter, 2000, Francja/Wlk. Brytania
Kwiecień 29, 2009, 5:15 pm
Filed under: Uncategorized

Lubie sie czasami wzruszyc. Na filmach zdarza mi się to dość żadko, ale czasami się zdarza. Chwytają mnie nieskomplikowane historie o niespełnionych miłościach w wykonaniu aktorów klasy b. Ostatnio także the-man-who-criedchcialam sobie zafundować seans z chusteczkami higienicznymi, więc wybrałam sobie film o wdzięcznym tytule: Człowiek, który płakał. To będzie coś idealnego dla mnie, pomyślałam…

Historia zaczyna się w rosyjskiej wsi zamieszkiwanej przez Żydów w przeddzień ich wysiedlania. Młodziutka żydówka Fengele (w tej roli Christina Ricci)  zostaje opuszczona przez swojego ojca, który jedzie do Ameryki stworzyć swojej rodzinie azyl. Niestety na skutek splotu historii dziewczynka trafia do Anglii do bezdzietnego małżeństwa. Początkowo ma problemy z przystosowaniem do nowego środowiska, jednak trafia na nauczyciela który powoli asymiluje dziecko. Fengele ma jedno marzenie – dotrzeć do USA i odnaleźć swojego ojca.  Chce w tym celu wykorzystać swój talent śpiewacki. Idzie na przesłuchanie, jednak zamiast do Nowego Yorku trafia do Paryża. Tam śpiewając w zespole rewiowym poznaje Lolę  (Cate Blanchett) – atrakcyjną i odważną rosjankę, która chce od życia czegoś więcej niż mieszkania w skromnym pokoiku na poddaszu. Podążając za swoją przyjaciółką Fengele trafia na salony. I o ile Lola za cel bierze sobie uwiedzenie słynnego śpiewaka operowego,o tyle Fengele ulega fascynacji cygańskiemu handlarzowi koni (Johny Depp)… Wszystke plany przyjaciółek może pokrzyżować tylko jedno – wojna.

Od razu napiszę. Nie uroniłam nawet jednej łzy. Powiem więcej – wynudziłam się strasznie. Jakis taki aż za bardzo subtelny ten film. Christina Ricii przez cały czas trwania robiła tylko wielkie, ciągle takie same oczy niewiele się odzywając. Johny Depp tak samo. A nawet jak się już między nimi dzieje, to nie dzieje się tak jakby się myślało że będzie się działo 🙂 Cate Blanchett całkiem spoko zagrała obrotną szansonistkę, jednak jej rola była tak oczywista… Świetny jest John Turturro, który gra zmanierowanego gwiazdora pochodzącego z Włoch. Zakończenie też jakieś takie z dupy za przeproszeniem…

Urzekł mnie natomiast klimat tego filmu. Odrealnione zdjęcia, wysmuskana scenografia sprawiły, że postrzegałam ten film trochę jak bajkę.

Daję 3 +, z czego plus za stronę wizualną.

2 komentarze so far
Dodaj komentarz

Aktorzy klasy b? Jonny Depp? No nie 🙂

Komentarz - autor: Ula

ale to nie odnosnie tego filmu 😉 bardziej na myśli miałam mandy moore 😉 z tego wiadomo jakiego filmu o miłości i umieraniu 😉

Komentarz - autor: greckichorzaczynaspiewac




Skomentuj

