Greckichorzaczynaspiewac's Blog


Vicky Cristina Barcelona, reż. W. Allen, 2008, Hiszpania/USA
Kwiecień 21, 2009, 8:03 pm
Filed under: ze movies | Tagi: , , , , , ,

Woody, ach Woody. Cóżeś mi uczynił… Ale spoko spoko – w niczmyś nie zawinił…

Nie wiem czy jest sens opisywania o czym ten film, bo kazdy na pewno wie. Gdyby nie wiedział, posłużę się wyjątkowo opisem dystrybutora:vicky

Dwie młode Amerykanki, Vicky (Rebecca Hall) i Cristina (Scarlett Johansson) przyjeżdżają na wakacje do Barcelony. Vicky, inteligentna i czuła, ma niedługo wyjść za mąż; otwarta na emocjonalne i seksualne przygody Cristina to jej zupełne przeciwieństwo. Podczas pobytu, obie bohaterki dają się wciągnąć w niekonwencjonalną, romantyczną i seksualną przygodę z Juanem Antonio (Javier Bardem), charyzmatycznym malarzem, uwikłanym w burzliwą i skomplikowaną relację ze swoją byłą żoną, Marią Eleną (Penélope Cruz).
Zanurzony w soczystej zmysłowości Barcelony, „Vicky Cristina Barcelona”, to zabawny, inteligentny film, ukazujący miłość we wszystkich jej przejawach.

A teraz od siebie.

Swietny, uroczy film. Przepełniony słońcem, artyzmem i dzikimi uczuciami. Wszystko mi się w nim podobało.

Podobała mi się historia. O seksie i jego konsekwencjach. O zdradzie i miłości. O przywiązaniu i spontaniczności. O sztuce i Barcelonie. Po prostu, zgrabnie, trafnie, przystępnie.

Podobały mi się zdjęcia. Słoneczna, nasycona barwami Barcelona i jej okolice. Podobno miasto dało kasę Woode’mu na zrealizowanie filmu. U nas co najwyżej Danzel kręci teledysk w Radomiu. Cóż… Jaki kraj, taka promocja. Zresztą już słyszę, że każdy chce w tym roku lecieć do Barcelony. Ja też. Będzie oblężenie. I dobrze.

Podobali mi się akorzy. Obłędny, bezpośredni i bezpruderyjny i szalenie wprost męski Bardem. Scarlett- dobra, choć jej rola zorientowana na mniejsze eksponowanie atutów aktorki niż zazwyczaj. Penelopa – szalona, ponętna, obłędna – choć taką znamy ją już z wielu filmów wcześniej  – Oscar to moim zdaniem nagroda za całokształt ról temperamentnych hiszpanek. Świetna była też Vicky – Rebeca Hall – która w tym filmie, moim zdaniem, była alter ego Allena.

Podobał mi się sposób prowadzenia historii. Surowy, uporządkowany lektor przeprawiający nas przez kolejne etapy hiszpańskiej wyprawy. Taki trochę w starym stylu, ale bardzo na miejscu.

Podobała mi się ta swoista wycieczka – kościoły, stare domy, biblioteki, galerie, hiszpańska gitara, rzeźby, no wszystko…

Podobał mi się ten klimat, słodkiej dekadencji, hedonistycznej bezmyślności, subtelnej rozwiązłości, który potrafi zburzyć spokój człowieka na długo długo i ciągle ożywać w pamięci.

Rozbawiła mnie scena, w której Scarlett wywoływała zdjęcia zrobione uprzednio cyfrakiem.

Błogość, moi mili błogość.  Daję 5+, jako że 6 trzymam na filmy, po których odbiera mi mowę  🙂

4 Komentarze so far
Dodaj komentarz

Pokochałam ten film od pierwszych minut!:)
Jak dla mnie to taki film, po którym mocno łapie się powietrze w płucach i chce się żyć pełnia życia:) Robiąc to na co ma sie ochotę;)
Zawiodła mnie mdła, moja ukochana Scarlet, zaskoczyła Penelope, zainteresowala Hall i oczarowal Barden:) No i bym tylko wino po tym filmie pila;)
aaa i Barcelone zdobywam w te wakacje:) Dzięki Woody:))))

Komentarz - autor: E

Naprawdę aż 5+? 🙂 A tej Barcelony to wcale tak dużo w filmie nie ma – najpiękniejsze wciąż czeka na turystów. Rebecca Hall – NAJLEPSZA.

Danzel to kręcił teledysk w Rzeszowie, a nie w Radomiu. Pectus i Danzel promują Rzeszów! 🙂

Komentarz - autor: Maciek Tomaszewski

No 5+ z czystym sumieniem 🙂 Barcelony na tyle, ażeby zachęcić 🙂 A o promocji Rzeszowa przez Pectus – to wiemy co nieco ;))) Nie Ela? 😉

Komentarz - autor: greckichorzaczynaspiewac

5 + jak najbardziej, najlepszy od długiego czasu film Allena, a mnie najbardziej podobało się, to, że nie skończyło się tak standardowo jak na film, tylko „jak w życiu”. I zasadniczo to raczej jest dla mnie film o przelotności, nieuchwytności i przemijalności. W sumie mówiac łopatologicznie film o wakacyjnej przygodzie, ale pokazanej ze wszystkimi jej aspektami tak, żeby miasto Barcelona które dało kasę na film potem nieco jej odzyskało

Komentarz - autor: Mroczny Mściciel




Skomentuj

