Greckichorzaczynaspiewac's Blog


Fat Girl, reż. Catherine Breillat, 2001, Francja/Włochy
Kwiecień 8, 2009, 10:18 am
Filed under: ze movies | Tagi: , , , , , , , ,

Bardzo dobrze pamiętam TEN wieczór. Siedziałam na swoim fotelu, omotana kocem i ogladałam filmy. Zaczełam dość późno, bo o 20 od już opisanej „Lila says”, by po dalej płynąć francuskim nurtem. Jako kolejny poszedł film „Fat Girl”, znany równiej jako „A ma seur”… fat-girl

Historia zaczyna się dość niewinnie. Dwie siostry przebywają wraz z rodzicami w nadmorskiej posiadłości. Jedna  – starsza, jest szczupłą pięknością, druga – młodsza zakompleksioną grubaską.  Będąc na przechadzce siostry zapoznają młodego przystojniaczka, który zaczyna czynić awanse do starszej z nich.  Rozpoczyna się klasyczna historia o uwodzeniu, jednak kierunek w którym zmierza jest daleki od przewidywań.

Pamiętam TEN wieczór. Siedziałam na fotelu owinięta kocem, oglądałam filmy  i z minuty na minute moje oczy robiły się coraz większe. Niech nikt nie myśli, że film to jakaś głupia powiastka o wakacyjnym romansie.  To doskonale przemyślane studium okresu dojrzewania przedstawione w bezpośredni i naturalistyczny sposób. Reżyserka, francuzka Catherine Breillat specjalizuje się w kinie kobiecym (nie mylić z feministycznym) i w każdym ze swoich filmów (nakręciła ich do tej pory bodajże ok. 9ciu) prezentuje nam inny etap kobiecej seksualności.

W filmie wyróżnia się rola Anais Reboux – debiutantki. Przepięknie zagrała sfrustrowaną nastolatkę żyjącą w cieniu swojej siostry. Świetnie także pokana relacja między młodą, jeszcze niewinną dziewczyną a starszym chłopakiem, który pragnie czegoś więcej niż trzymania za ręce. Świetnie pokazana jest siostrzana relacja i świetnie narysowane są wszystkie napięcia okresu dojrzewania. Wogóle to świetny, rewelacyjny to film…

Pamiętam TEN wieczór. Siedziałam na fotelu owinięta kocem, oglądałam filmy  i z minuty na minute moje oczy robiły się coraz większe, a z piersi wydobywały się pomruki zachwytu. Obejrzałam Fat Girl i wciąż pragnęłam płynąć francuskim nurtem… Włączyłam więc film „Ma Mere”. Obejrzałam go. I nie mogłam zasnąć z nadmiaru wrażeń do rana. Ale o tym w nastepnym odcinku.

Aha,  „Fat Girl”  celująco, bo jak inaczej…

1 komentarz so far
Dodaj komentarz

[…] Odnośniki Awitu ej, weź to obejrz greckipstrykchor.wordpress.com Index Filmów Doktora Karallusa Lewara audycja Marceli Szpak konsumuje masowo kulturę masową Małgosi Halber blog służbowy Sitting and watching słodkogorzki, maćkowy blog muzyczno filmowy Słoń w składzie kaset video Taki Film tego, co obejrzał, wysłuchał i zobaczył. The Bourne Cinema Conspiracy 3 x Breillat Czerwiec 17, 2010, 8:58 pm Zaszufladkowany do: Uncategorized Czemu, ach czemu nikt o tej Pani w Polsce nie słyszał. To jest tak karygodne, że należałoby to zgłosić do trybunału w Strasburgu. Taki dorobek, takie ciekawe spojrzenie, a dostępne od wielkiego dzwonu przy okazji jakiegoś festiwalu. No, ale marudzić dłużej nie zamierzam. Dzisiaj trzy filmy, czwarty znajdziecie tutaj. […]

Pingback - autor: 3 x Breillat « Greckichorzaczynaspiewac's Blog




Skomentuj

